2013/04/26

it's not about brand...?

Znak towarowy jest punktem odniesienia umożliwiającym ocenę stopnia identyfikacji z marką i dokonania porównania z innymi ofertami na rynku. Jest on tożsamy z marką w znaczeniu elementu dodanego do fizycznego produktu (w szerszym rozumieniu, marka tworzy całość razem z produktem). Przy budowaniu wizerunku marki ważne jest ustalenie jej tożsamości, a następnie odzwierciedlenie jej w docelowym obrazie, który bezpośrednio trafia do konsumenta i nasuwa konkretne skojarzenia. Tworzenie wizerunku marki może opierać się na różnych płaszczyznach i odnosić się np. do cech produktu czy też aspiracji jego potencjalnych użytkowników. Znak towarowy stanowi podstawowy element promocji tego wizerunku. Dlatego tak istotną kwestią jest ochrona prawna znaków towarowych, która ma na celu zapobieganie czerpaniu korzyści (również tych majątkowych) z ich wykorzystywania. Uzyskując prawo ochronne nabywa się wyłączność na użytkowanie znaku towarowego w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez 10 lat.

Szczegółowe odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące zgłaszania znaku towarowego oraz procedury udzielania prawa ochronnego na znak towarowy, m. in.:
znajdują się na stronie internetowej Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej.
Regulacja prawna: ustawa z dnia 30 czerwca 2000r. PRAWO WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
www.uprp.pl